2018. április 25., szerda

Kedvenc kisgyermekes időszakom

Ahogy ígértem, ezután következzék a kedvenc kisgyermekes időszakomról pár gondolat. A legeslegkedvesebb időszakom az volt, amikor Marci 2 éves volt és Berci megszületett. Tavasz volt, jött az egyre jobb idő, a kisbaba (4100g születési súllyal) már végre kívül volt, felszabadult voltam minden értelemben: testileg és lelkileg is, és nagyon-nagyon boldog. Mindketten nagyon jó állapotban voltunk a szülés után, én fitt voltam és erős, a baba pedig nyugodt és elégedett. Ezek azért mind nagyban befolyásolták, hogy miért imádtam ezt az életszakaszt. De voltak más faktorok is amik miatt nagyon szerettem:




- végre kétgyermekes anyuka lettem
- a legnagyobb gyermek még nem volt ovis: szinte soha nem kellett időre mennünk sehova
- a neccesebb szitukat tudtuk otthon intézni, csak akkor indultunk el pl. játszótérre ha mindenki kikakilta magát, jól bekajált, a lelke is rendben volt (ezzel szemben most függetlenül frontoktól, rossz éjszakáktól, egyéb egyéni szoc-problémáktól, ha tetszik ha nem, menni kell: oviba, edzésre stb.)
- ha valaki sokáig akart aludni - tudott; ha korán kelt, megoldottuk úgy hogy nem ébresztette fel a még alvót
- mindegyik gyerek aludt még délután, akár 2 órát is, és sokszor egyszerre(!): ennek következtében nekem volt 1 óra alvásidőm és 1 óra a hobbijaimra (torna, varrás, lakás rendezgetés)
- volt időm rájuk külön-külön és magamra is, regenerálódni is: akkoriban rengeteget tornáztam otthon (próbáljátok ki, zseniális otthoni torna kifejezetten anyukáknak: www.gyerunkanyukam.hu), Berci féléves korában eljártam futni, 13 hónapos korában lefutottam a félmaratont.
- ebben az időszakban még boldogan hallgattuk ahogy a legnagyobb beszélt: örültünk minden új szónak (ezzel szemben ma nem halljuk egymást Apjukkal a három dumagéptől és ez nagy feszültségforrás)





Arra jöttem rá, hogy az egyetemen/főiskolán agyonrágott Maslow piramis hogyan is működik az életben: lépcsőkből áll a jól-érzésünk. Anyukákra ez lefordítva valami ilyesmi lehet:


Azt hiszem, hogy ha ezek a lépcsők megvannak egy nap, akkor az már fél siker. Ezek hiánya okozhatja azt is, ha egy időszakot nagyon kellemetlennek vagy nehéznek élünk meg. Amit tudok javasolni csak annyi, hogy ha valaki segítséget ajánl, mindenképpen fogadjátok el!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése