2017. november 15., szerda

Túlélőtippek újdonsült anyukáknak magány és unalom ellen

Mikor az első gyermekem megszületett, kb. 4 hétig nem mentem sehova. Tél volt, hideg és én annyira gyenge voltam, hogy még akkor is le kellett ülnöm 5 perc után ha vendégek jöttek hozzánk babanézőbe. Mikor a sógoromék jöttek látogatóba Marci 4-6 hetes kora körül, a sógorom gondolta, hogy milyen szép tavaszi idő van (addigra kitavaszodott), és lecuccolt minket sétálni. Ami nekem mellbevágó élmény volt: először is, alig bírtam tartani a tempót (a normális emberi sétatempót), másrészt megdöbbentett, mennyire elszoktam a város nyüzsgésétől. Én ettől kezdve, hogy megcsapott a szabadság szele, elkezdtem vágyni arra hogy ismét mászkáljak, éljem a normális életem. Marci 3 hónapos volt, mikor először elmerészkedtem vele közösségbe. Éppen a születés hete volt, és egy ilyen programra elsétáltunk. Egész napos program lévén vittem szendvicseket, ott lehetett szoptatni és előadásokat hallgatni egyben. Nagyon jó élmény volt. Szép lassan nyílt ki előttem a kisbabás világ. Sokat kellett keresgélni programok és baba-mama barát helyek után. Hogy ezt megspóroljam Nektek, gondoltam, megírom a tapasztalataimat - befordulás, unalom és magány ellen.

Fotó: hordozo.hu
1) Közelben lévő programok 
Első körben a kerületünkben, valamint közeli kerületekben kerestem programokat. Bizonyára sok helyen tartanak már ilyeneket:
- baba-mama klub a védőnői szolgálatnál
- hordozó/szoptatást támogató és egyéb csoportok
- ringató/zenebölcsi, egyéb zenés foglalkozások
- fejlesztő torna/egyéb mozgásos események
- maszatoló/baba angol és egyebek

Fotó: Rauscher Éva

2) Játszótér-turizmus
Mikor nagyobbak lettek a gyerekek, elkezdtünk más játszótereket is felfedezni, hogy ne mindig ugyanott legyünk. Budapestre szűkítve néhány játszótér, ami nekünk bejött:
- csepeli kalózos játszótér, XXI. kerület
- Olimpia Park, XIII.kerület
- Városligeti játszótér, VII. kerület
- Fehérvári úti repülős játszótér, XI. kerület


Fotó: Füredi Anna

3) Baba-Mama barát beülős helyek Budapesten
Ezekben nem mindben jártam, csak egy anyukás-apukás FB csoportban szedték össze, itt most listázom Nektek. Nézzetek utána, kinek mi jön be, vegyesek a tapasztalatok. Én 3 fiúval nem nagyon vállalom már a kávézást. :D

- Cat Café, V. kerület (Révay u. 3.) 
- HelloAnyu, VII.kerület (Csányi u. 7.)
- Görbe Bögre, VIII. kerület (Rökk Szilárd u. 3.)
- Grund, IX. kerület (Nagytemplom u. 30.)
- Púder, IX. kerület (Ráday u. 8.)
- Rombusz terasz, IX. kerület (Ráday u. 10-12.)
- Addicted Caffeine, XI. kerület (Bartók B. út 62-64.)
- Tranzit Art Café, XI. kerület (Kosztolányi D. tér)
- Pagony Kávézó, XI. kerület (Bartók B. út 5.)
- La Nube Café, XI. kerület (Bartók B. út 41.)
- Odú Közösségi tér, XII. kerület (Krisztina krt. 15.)
- Briós Kávézó, XIII.kerület (Pozsonyi út 16.)

Továbbá egy cikk: http://minimatine.hu/6-gyerekbarat-kavezo/

Ha tudtok más jó helyeket: akár játszótereket, akár beülős helyeket, kérlek osszátok meg kommentben a címeket! :)

Fotó: Szöllősi Mátyás
4) Saját baba-mama klub, vagy közös reggelizés barátnőkkel
Ha több gyerekkel mennél, és nem szeretsz közlekedni, továbbá a gyerekeid hozzá vannak szokva a vendégekhez és te sem hátrálsz meg egy kis rendetlenségtől, akkor egy jó megoldás lehet a saját baba-mama klub.
Tipp 1:
- csinálj egy zárt FB csoportot
- hívd meg kisgyermekes barátnőidet
Tipp 2:
- legyen egy közös reggelizés
- osszátok ki, hogy ki mit visz a reggelihez
- legyen a találkozó mindig másnál
(Ötlet: Németországból, a húgoméktól.)
Tipp 3:
- legyen mindig nálad a tali
- kis kávé/tea/nasi
- esetleg ebéd
(Ötlet: saját)

Sok sikert az új élethelyzethez! Mindenki átmegy ezeken! Remélem, tudtam hasznos tippeket adni a túléléshez! :) Anyának lenni jó és izgalmas! ;)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése