2016. június 1., szerda

Pelenkát, de milyet?

Első babavárás alkalmával az ember szépen lassan elkezd tájékozódni a babaruha méretekről, a babakelengye tartalmáról, a szükséges és felesleges dolgok listájáról. Ilyenkor szinte azonnal felmerül a kérdés: Milyen pelenkát válasszak? Mi is kipróbáltunk több márkát, mosható és eldobható típusból is. Következzenek hát a mi tapasztalataink:


PAMPERS
1) active baby:
- nekünk ez vált be a legjobban
- puha, rugalmas
- nem ereszt, nagy a nedvszívóképessége: nem kell nagyon gyakran cserélni
- szagtalan
- vékony, így nincs az az érzése az embernek, hogy egy nagy pelenkát fog a gyereke helyett a kezében (legalábbis újszülött korban)
- sajnos ez a márka a legdrágább általában, én a papírdobozos economy szerelést szeretem venni
2) premium care:
- nekem nagyon nem jött be a hálós rétege miatt
- kipirosodott tőle a fiaim popsija
- de lányos anyukák általában dicsérik
3) sleep and play (narancssárga):
- alapvetően nem volt rossz tapasztalatom
- de mivel illatosított, én nem bírtam a szagát (pláne várandósan)
- talán kissé kevésbé nedvszívó mint az active baby
4) bugyipelenka:
- egyszer véletlenül ezt vettem az active baby helyett, és kicsit meg is bántam
- könnyen szakad az oldalsó ragasztásnál
- valamint nagyon becsúszik a farpofák közé ahogy szaladgál benne a gyerek
- azoknak a nagyobb babáknak praktikus, akik nem engedik fekve pelenkázni magukat
- egyes bölcsikben nem engedik a használatát
- jobb, mint a premium care és mint a sleep&play

LIBERO
- nekem sajnos nem jött be, mert nagyon merev és kemény
- valamint mert újszülött fiaim rendszerint kipisiltek belőle
- nekem a comboknál rugalmatlannak tűnt
- viszont abból a szempontból jó választás, hogy van a Libero Klub kedvezmény: minden pakk pelenka csomagolásán belül található egy kód, amit regisztráció után ide feltöltve pontokat érnek, amiket értékes holmikra lehet beváltani.
- árban talán a második legdrágább

dm BABYLOVE
- az újszülött méretet próbáltam 2 éve, és sajnos nagyon nem tetszett
- noha árban sokkal olcsóbb, mint a Pampers vagy a Libero
- a pelenka hátsó része nem elég hosszú, viszont a lábak között nagyon széles
- kemény és merev ez is

Rossmann BABYDREAM
- még nem próbáltam
- de nagyon sokan dicsérik
- puhábbnak tűnik a dm saját márkás pelusnál
- árban szintén kedvezőbb, mint a többi

Müller Beauty Baby- egy kedves barátnőm nagyon kedveli
- olcsó (amikor akciós) és jó minőségű
- én még nem próbáltam



Mosható pelusokMikor Marci fiam 2012-ben megszületett, Apjuk nagy elánnal belevetette magát az öko-bio-apu szerepbe, és gondosan utánaolvasott a mosható pelusoknak. Ekkor be is szereztünk pár darabot számos típusból. Azóta eltelt 4 év, és a mosható pelus piac jobban virágzik, mint valaha. Nagyon valószínű, hogy most már olyan márkák is befutottak, amiknek akkor mi hírét sem hallottuk, úgyhogy kérlek Titeket, akinek tuti tippjei vannak e témában, ne habozzatok, írjátok meg itt, kommentben!

Személyes tapasztalat: mikor bevásároltunk mosható pelusból és nagyon öko-bio szülőknek éreztük magunkat, nyakunkba vettük a várost és elmentünk romkocsmázni. Ott Marci olyan mértékben kakilt ki/be/össze mindent és bennünket is, hogy egy szál textilpelenkába csavarva hoztuk haza a 4-es 6-oson, és én akkor megfogadtam, hogy moshatót csak otthon használok. Én úgy döntöttem, hogy amíg anyatejes a gyerekem, addig nem próbálkozom moshatóval. Nagyjából 1-1,5 éves kora körül csináltuk azt, hogy napközben mosható volt rajta itthon, aztán mikor tudtam, hogy kakilni fog (nagyjából ki tudtam számítani), kapott egy eldobhatót, majd délutáni alváshoz, éjszakára és ha elutaztunk itthonról, szintén eldobhatót adtunk rá. Aztán mikor Marci 16 hónapos volt, én várandós lettem Bercivel, és nem bírtam a szagokat, és visszatértünk az eldobhatóra.

Következzenek most a márkák, amiket mi próbáltunk:

MONAPEL
Marci pár hetes volt, mikor Apjuk hazaállított egy nagy pakk Monapellel. Ráadtam a gyerekemre, és az volt az érzésem, hogy egy merő pelenkát fogok, és sehol nem érzem az én kicsi babám puha babatestét. Ez a márka akkor még csak a nagy, állítható méretű fehér pelusokat gyártotta. Azóta van több típusú, több színű és méretű pelusuk is. Előnye, hogy magyar termék.
http://monapel.com/monapel-moshato-pelenka/


POP-IN
Az akkori kedvencem volt, a frottír anyagból készült all-in-one típus. Szerettem, hogy belülről patentolható, hogy viszonylag kicsi csomagot képez a baba popsiján, hogy gumírozott a comboknál. A mostaniak már teljesen mások, mint ami nekem volt, biztosan sokat fejlesztettek rajta.
http://www.popin.hu/index.php?option=com_content&view=article&id=16&Itemid=11&lang=hu

KUSHIESPróbáltuk még ezt is, tetszett, mert gyorsabban száradt mint a Pop-in, viszont nagyobb is volt sokkal, még a legkisebb méret is. Puhább volt a belső része, kevésbé áteresztő a külső része. Mivel amerikai márka, mi Vaterán szereztük be, külön márkaboltja úgy tudom, nincsen, de bababoltokban fellelhető.
http://www.kushiesonline.com/Kushies-Diapering-s/8.htm


Aki szeretne még több infót mosható pelus-témában, itt talál bőven: http://moshatopelus.blogspot.hu/
Valamint tapasztalatokat, tippeket, peluskritikákat én is nagyon szívesen olvasok tőletek! Írjatok itt! :)

1 megjegyzés:

  1. Ha lesz kedvetek kísérletezni, próbáljátok ki a "csónakos" pelenkákat! Egy álom 😉 Pisinél elég csak a betétet cserélni, kakinál pedig a csónakkal együtt kipatentolod (ha nem lett olyan a külső). Gyönyörűek a "gyáriak" is (G-diapers), de az itthoni wahmok semaradnak le egy centivel sem ☺ Nem beszélve arról, hogy lehet venni bele eldobható betétet (ami nem olcsó, viszont gyorsan lebomló). Hirtelen ennyi.

    VálaszTörlés